چیدمان و توصیه قبل از اسباب کشی اثاثیه منزل در اصفهان با وحیدبار

چیدمان اثاثیه پس از جابجایی به منزل جدید

جیدمان اثاثیه منزل در اصفهان را به شرکت باربری وحیدبار بسپارید

۰۹۱۳۹۷۷۹۵۱۶

چیدمان اثاثیه پس از جابجایی به خانه جدید

یکی از مشکل ترین و آزاردهنده ترین قسمت های هر جابجایی چیدمان اثاثیه منزل است. پس از هر جابجایی به خانه یا دفتر کار جدید اولین کاری که باید بکنید این است که بسته بندی ها را  باز کنید و وسایل را در جای مشخص خود بچینید. شاید در نگاه اول این کار کمی ساده به نظر برسد اما زمانی که نوبت به بازکردن کارتن های بسته بندی می رسد تازه متوجه خواهید شد که با چه کار سخت و دشواری روبرو هستید. مسلما شما زمان زیادی صرف کرده اید تا وسایل تان را از گوشه و کنار خانه جمع کنید و در کارتن های بسته بندی قرار دهید و حالا نوبت آن است که دوباره آنها را به گوشه کنار خانه جدید منتقل کنید
اما باید بدانید که همیشه چیدمان اثاثیه سخت تر از بسته بندی آنهاست.
اما نکاتی هست که اگر در هنگام بسته بندی وسایل آنها را رعایت کنید می توانید چیدمان وسایل تان را بهتر و سریع تر انجام دهید. پس اگر دوست دارید این کار هر چه سریع تر انجام شود با ما همراه باشید و این نکات را مطالعه نمایید:

چیدمان اثاثیه بزرگ تر

برای چیدمان اثاثیه منزل ابتدا از وسایل سنگین و بزرگ شروع کنید.
اینها وسایلی هستند که معمولا جای مشخصی دارند و شما به سادگی می توانید آنها را در جای خود قرار داده و به دنبال چیدمان سایر وسایل باشید. برای مثال شما می توانید:

  • یخچال
  • لباسشویی
  • ماشین ظرفشویی
  • مبلمان و سرویس خواب
  • بوفه و کمد ها و …

را به جاهای مشخص آن در آشپزخانه , اتاق خواب یا سالن پذیرایی منتقل کنید.
و آنها را در جای خود قرار دهید.

با این کار قسمت بزرگی از کار چیدمان اثاثیه را انجام داده اید.
هنگامی که وسایل بزرگ در جای خود قرار داشته باشند متناسب با آنها می توانید وسایل کوچکتر را نیز بچینید و مرتب نمایید. برای مثال با قرار دادن بوفه و کمد ها در جای خود می توانید وسایل داخل آنها را نیز بچینید. توصیه می کنیم برای جلوگیری از سردرگمی هنگام چیدمان اثاثیه تان پیش از اسباب کشی از خانه جدید بازدید کنید و جای هر وسیله را مشخص نمایید. به این ترتیب در روز اثاث کشی می توانید از باربران بخواهید که وسایل شما را در جاهایی که تعیین کرده اید قرار دهند.
با این کار نیازی به جابجایی دوباره این وسایل نخواهد بود.

چیدمان اثاثیه منزل اصفهان

چیدمان اثاثیه مطابق با برچسب کارتن ها

توصیه اکید ما هنگام بسته بندی وسایل این است که کارتن های حمل بار را برچسب گذاری کنید
تا بدانید هر کارتن مربوط به کدام بخش از خانه است.
به این ترتیب می توانید در روز جابجایی هر کارتن را به محل مخصوص خود ببرید و اگر فرصت باز کردن آن را ندارید بگذارید کارتن در گوشه ای امن بماند تا در فرصت مناسب تری به سراغ آن بروید. برای مثال کارتن های مربوط به اتاق های خواب را در همان اتاق مربوطه قرار دهید و در فرصت مناسب آن را باز کنید و بچینید. این کار شما را از سردرگمی و به هم ریختگی نجات می دهد و شما با آرامش خاطر بیشتری به چیدمان اثاثیه می رسید.
برچسب گذاری یکی از مهم ترین اقداماتی است که در هنگام اثاث کشی می توانید انجام دهید
با برچسب گذاری مناسب می دانید هر کارتن را به کجا منتقل کنید.
پس در انجام این کار تعلل نورزید.

چیدمان اثاثیه منزل در زمان مناسب

برای باز کردن کارتن ها به خود فرصت بدهید.
لزومی ندارد تمامی کارتن ها را در بدو ورود به خانه جدید باز کنید.

اگر درست برچسب گذاری کرده باشید می توانید تنها جعبه های ضروری تر را باز کنید و سپس به مرور زمان و در طول هفته اول کارتن های دیگر را نیز باز کنید و بچینید. برای مثال شما می توانید کارتن وسایل ضروری آشپزخانه که برای پخت و پز نیاز دارید را باز کنید و مرتب نمایید. همچنین کارتن وسایل حمام و سرویس بهداشتی که بسیار ضروری است بهتر است زودتر باز شود تا کارتن هایی که حاوی کتاب های مورد علاقه و یا لباس هایی است که فعلا به آنها نیاز ندارید. همچنین وسایلی که در چیدمان آنها نیاز به دقت و تمرکز بیشتری دارید را به زمانی موکول نمایید که آرامش بیشتری دارید مثلا می توانید وسایل داخل بوفه ها را پس از مرتب کردن کارتن ها و باز کردن کارتن های ضروری بچینید.
کارتن های حجیم تر و بزرگتر در اولویت قرار دارند
سپس نوبت به کارتن های کوچکتر و غیر ضروری تر در چیدمان اثاثیه می رسد.

 

چیدمان اثاثیه منزل با کمک اعضای خانواده

برای باز کردن کارتن ها و چیدمان اثاثیه از اعضای خانواده کمک بگیرید.
به این ترتیب هر فرد وظیفه دارد تا کارتن وسایل مربوط به اتاق خود را بردارد.
و به خود اتاق خود ببرد و آنها را باز کند.
و کار چیدمان اثاثیه منزل و وسایل شخصی خود را خودش انجام دهد.

اگر فرزند دارید و به سنی رسیده است که می تواند وسایل اتاقش را خودش بچینید بار بزرگی از روی دوش شما برداشته می شود اگر از او برای چیدمان اثاثیه اتاقش کمک بخواهید. این کار همچنین به حفظ حریم شخصی افراد نیز کمک می کند. کمک کردن اعضای خانواده چه در بسته بندی وسایل شخصی شان و چه در چیدمان اثاثیه خود اقدام مهمی است که توصیه می شود حتما آن را مد نظر داشته باشید. با این کار کارتن های بسته بندی شده تقسیم بندی می شود و هر کسی وظیفه خود را می داند. تنها کافیست جعبه های زمان بر تر و وسایل غیر ضروری و یا وسایل انباری برای باز شدن به آخرین مرحله چیدمان اثاثیه موکول شوند.
برای سادگی در این کار هنگام بسته بندی وسایل می توانید جعبه های ضروری تر را علامت گذاری کنید.
در این صورت هنگام چیدمان اثاثیه پس از جابجایی و باربری وسایل می دانید کدام جعبه ها در اولویت قرار دارند. وسایل اضطراری و ضروری که در اولین روز پس از اسباب کشی به آنها نیاز دارید اولین گزینه ها برای علامت گذاری هستند.
پس از این که به طور کامل در منزل مستقر شدید می توانید به سراغ وسایل غیر ضروی تر بروید.

تهیه لیست برای چیدمان اثاثیه

برای چیدمان اثاثیه و راحتی در انجام این کار می توانید از تمامی کارتن ها و بسته بندی ها و وسایل منزل تان لیست برداری کنید. به این ترتیب ساده تر می توانید آنها را پیدا کنید و در صورت لزوم آنها را باز کنید و در لیست خود علامت بزنید. هنگامی که قصد دارید جعبه ها را باز کنید از روی لیست نگاه کنید و هر جعبه ای که ضروری تر است اول آن را باز کنید و در لیست آن را تیک بزنید این کار همچنین برای جلوگیری از جا ماندن و گم شدن برخی وسایل در حین باربری نیز مناسب است. سطل زباله را کنار دست تان بگذارید زیرا هر جعبه ای که باز می کنید مقدار زیادی ضایعات مثل:

  • کاغذ باطله
  •  پلاستیک بسته بندی
  • چسب بسته بندی
  • نوار بسته بندی
  • کارتن حمل بار

و … دارد که باید دور انداخته شود.
با این کار از شلوغی فضای منزل هنگام چیدمان اثاثیه جلوگیری می کنید
و با آرامش بیشتری می توانید این روند را ادامه بدهید.
به محض اینکه هر کسی وظیفه جابجایی و باز کردن کارتن های مربوط به خود را پیدا کرد شما می توانید به سراغ چیدمان اثاثیه سایر بخش ها مثل راهرو ها , آشپزخانه , حمام , سرویس بهداشتی و سالن پذیرایی و … بروید. اگر طرح خاصی برای چیدمان اثاثیه خود دارید این طرح را از قبل آماده کنید و طبق آن از کارگران اسباب کشی بخواهید وسایل سنگین و بزرگ را در جای مشخص قرار دهند.
اگر از دوستان و اعضای خانواده برای حمل اثاثیه و چیدمان اثاثیه کمک گرفته اید.
این طرح را از قبل با آنها در میان بگذارید
تا آنها نیز با شما همگام شده و وظیفه خود را بهتر بدانند.
همچنین در ایجاد طرح مناسب برای چیدمان اثاثیه نیز می توانید با اعضای خانواده تان مشورت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)